LOVE TOKYO

日々の生活で実際に使って良かったものを紹介してます。

ラベンダーオイル配合の線香でアロマテラピー!線香で癒されるダブルの効用⭐️

東京もやっと涼しくなってきました。

散歩や自転車に最適な季節でうれしいです。

皆さんはいかがお過ごしですか?

 

線香で心が落ち着く理由とは

私は1年を通して、手作りの仏壇にお線香をあげることを習慣にしています。基本的に朝起きてすぐにしますが、日中から夜にかけて何度もお線香をあげる日もあります。

 

手を合わせることで最大の理由は、

祈ることで心が落ち着くと言う理由もありますが、

 

さらに他にも理由があります。

 

それは私が使っているお線香が天然のラベンダーオイルを配合しており、本格的なアロマオイルの香りが部屋中に漂うため、気持ちがリラックスできるからです。

各社からラベンダーの香りがする線香は出ていますが、こちらの線香が1番、アロマオイルのラベンダーに近い香りがします。

 

大型バラタイプが通常よりも安くてオススメです。

毎日使うので、安い大型タイプを購入しました。頻繁に購入する必要はなく、買い物のストレスが少しだけ減りました。

初めからネットショップで購入すればよかったと思いました。

 

人気商品なのでスーパーやドラッグストアでも売っています。

以前はお店で買っていましたが、セールをしている事はほとんどないので、年間を通してみると割高に感じてきました。

 

今では路面店よりも安いアマゾンで購入することにしました。

 

ちなみに楽天市場でも売っていました。お店によってかなり金額が異なるので、注意しながら選んでください。

日本香線香「かたりべ ラベンダー」は種類多数

中に入っている線香はどれも同じですが、こちらの商品は線香の長さ(燃える時間が変化する)を変えたり、パッケージのデザインを変えることで種類がたくさんあります。

 

昔はミニサイズを購入していました。1度寝ぼけた状態でお線香つけたとき、眼鏡をかけずに火がついた線香の先端を触ってしまいました。当然ながら大火傷をしてしまい、指がじんじん痛くなり皮膚科に行きました。

 

それから火傷防止のためにミニサイズを買ってみました。短い線香なら、うっかり手に触れる可能性も少なくなると思ったのです。あとは燃焼時間が短いので、部屋の壁紙が汚れないのでは?と思いました。

 

でも、「かたりべ ラベンダー」は香りがしっかり漂うのに、煙がほとんど出ません。

だから煙で部屋がすすけてしまう心配はあんまりないと思います。

 

そんなわけで結局通常の長さの線香(かたりべ ラベンダー 大型バラ詰)に戻しました。

 

8個買いも検討中

いまのところは大型のお得タイプを買っています。

 

角形の線香でオシャレなインテリアに

変わり種の形で、角形もありました。

部屋のインテリアを邪魔しない形なのかもしれませんね。

いろんなお線香の比較検討しますが、最近では編立てのように立てて収納するお線香も増えてきました。

 

私の仏壇はライティングデスク

私は仏壇をあえて使わず、部屋のインテリアに馴染むように自分でご先祖様の写真や線香置き場を配置しています

ライティングデスクの中にすっぽりとはめ込んでいます。

 

 

 

ライティングデスクの中に仏壇コーナーを1部備え付けていますが、ライティングデスク自体はとても大きいです。

ライティングデスク1つを仏壇と考えると、かなり豪華な仏壇ですよね。まるで代々から続く農家さんの仏間にありそうな大きさです。

 

私が仏壇を買わない理由

仏壇を置いてしまうと、どうしても部屋の中で浮いてしまうので購入していません。そして購入したら最後、いつかは捨てなければいけません。

 

仏壇は簡単に捨てることができず、お寺でお経を唱えてもらわないと捨てられないと聞きました。(神棚の処分と似ている。神棚は神社でお金を払って処分する。)

 

自分が死んだ後に、残された人に精神的な負担を押し付けるような行為にも感じたので、簡単に仏壇を買うのは考えものだと思いました。

 

もちろん最近はおしゃれな仏壇もありますが、どちらにしても小さい家具を買う行為と似ている気がします。

 

つまり配置変えの自由度が失われてしまうのです。

 

定期的に気分を変えるために、部屋の模様替えをしたり、引っ越しをしたいので、仏壇も自由に動かせるようにインテリアの中に手作りで作るのが私の好みのスタイルです。

 

 

皆様の仏壇ライフに役立つ情報がお伝えできましたら幸いです。

最後までありがとうございました。

またよかったらブログに遊びに来てください。

 

The English translation is below.

 

Why incense makes you feel calm

Throughout the year, I make it a habit to place incense sticks on a handmade Buddhist altar. I usually burn incense as soon as I wake up in the morning, but there are days when I burn incense many times throughout the day and into the night.

 

The biggest reason for joining hands is

There is a reason why praying can calm your mind,

 

There are also other reasons.

 

That's because the incense sticks I use contain natural lavender oil, and the scent of authentic aromatic oil wafts throughout the room, making me feel relaxed.

There are incense sticks that have a lavender scent from various companies, but this incense stick has the scent closest to the lavender aroma oil.

 

We recommend the large rose type as it is cheaper than usual.

I bought a cheap large type because I use it every day. I don't have to buy as often, which makes shopping a little less stressful.

I wish I had bought it online from the beginning.

 

Since it is a popular product, it is also sold at supermarkets and drugstores.

I used to buy it at a store, but since they rarely have sales, I feel like it's rather expensive throughout the year.

 

I decided to buy it from Amazon, which is now cheaper than the street store.

 

My Buddhist altar is a writing desk

I purposely do not use a Buddhist altar, but instead place photos of my ancestors and place for incense sticks to blend in with the interior of the room.

It fits perfectly inside my writing desk.

 

Why I don't buy a Buddhist altar

I didn't purchase one because if I put my Buddhist altar there, it would float in the room. And once you buy it, you will eventually have to throw it away.

 

I heard that Buddhist altars cannot be thrown away easily, and that they cannot be thrown away unless someone chants sutras at the temple. (It is similar to disposing of a household altar. A household altar is disposed of by paying money at the shrine.)

 

I felt like I was putting a mental burden on the people I left behind after I died, so I thought it was a good idea to simply buy a Buddhist altar.

 

Of course, there are fashionable Buddhist altars these days, but either way, I feel like it's similar to buying small furniture.

 

In other words, the freedom to change the layout is lost.

 

I like to redecorate my room or move to change my mood regularly, so my preferred style is to handcraft a Buddhist altar in the interior so that it can be moved freely.

 

We would be happy if we could provide you with useful information for your Buddhist altar life.

Thank you until the end.

If you'd like, please come visit my blog again.